Електромотоцикли, самокати з електричним двигуном, електроскутери та інші різновиди електротранспорту у світлі сьогоднішніх реалій набувають все більшої популярності. Відсутність шкідливих вихлопів та незалежність від паливних колапсів поряд із високою маневреністю двоколісних засобів роблять такого плану самохідний транспорт незамінним у містах.

Приємно радує покупців та ціна пристроїв, а також те, що вони не вимагають спеціальних умов для зберігання. ТЗ, оснащене електричним двигуном та призначене для швидкої їзди в умовах міста, на відміну від інших різновидів сучасних транспортних засобів не потребує особливих умов зберігання. Відсутність шкідливих викидів в атмосферу, компактний формат і мала вага дозволяють зберігати транспорт (наприклад, сигвеї, моноколеса, електросамокати та гіроскутери) у приміщеннях прямо в будинку. Транспорт більшого формату можна поставити у господарському приміщенні.

Експлуатація транспорту з електродвигуном в осінньо-зимовий період

Самокати, скутери та моноколеса, які стали популярними в останні кілька років у людей усіх вікових категорій, мають одну особливість: цей вид транспорту незручний і навіть небезпечний у використанні в холодну пору року. І пов'язано це не лише з комфортністю поїздки, а й з технічними особливостями транспортного засобу.

Незалежно від виду пристрою, його характеристик та технічних можливостей, рекомендації щодо догляду та експлуатації залишаються незмінними. Експерти та виробники самохідної техніки рекомендують у сиру та холодну погоду відмовитися від використання ТЗ.

Серед основних причин вони вказують:

  • швидкий вихід з ладу АКБ (електродвигуну доводиться споживати більше енергії, отже, пристрій матиме малий запас ходу, а батареї вимагатимуть частої зарядки);
  • знос вузлів (підшипники та кріплення при попаданні зимового бруду мають менший термін служби);
  • погана керованість (мокре й обмерзле дорожнє покриття створює додаткові складності для водія).

В інструкції до транспортного засобу є вказівка ​​заборони миття самокатів та мопедів на мийках високого тиску. Ця вимога ґрунтується на конструктивних особливостях пристрою.

Не рекомендується залишати транспортні засоби взимку на морозі або зберігати на сирому балконі. Виробники більшості моделей обмежують період експлуатації своїх виробів настанням мінусових температур.

Догляд та утримання електротранспорту на консервації

Електроскутер або мотоцикл, який не буде експлуатуватися протягом певної кількості часу, варто підготувати до простою. Основні рекомендації фахівців стосуються акумулятора, адже саме він є «серцем» пристрою та має високу вартість. Також приділити увагу варто ходовій частині транспортного засобу.

Загальні вимоги до зберігання електротранспорту включають 3 основні правила:

  1. Зберігайте електротранспорт у чистому вигляді. На простий засіб пересування потрібно відправляти лише після ґрунтовного чищення. Як і велосипед, самокат, гіроскутер, сигвей чи моноколесо не можна занурювати у воду. Для очищення також не варто використовувати жорсткі щітки. Для догляду найкраще підходить м'яка ганчірка з мікрофібри. Нею можна стерти пил і зняти бруд, зробити легке вологе чищення або витерти насухо колеса та деталі корпусу.
  2. Проведіть ТО. Перш ніж відправити ТЗ на сезонне зберігання, змастіть деталі, що труться, перевірте стан підшипників, а також кріплень. Обов'язковою умовою є оцінка стану провідного колеса та рами. При виявленні проблем потрібно звернутися до спеціалізованого сервісу.
  3. Обслуговуйте акумулятор. При тривалому зберіганні електроскутера, моноколеса або самоката не можна допускати повного розряджання акумуляторної батареї. Фахівці радять перевіряти рівень заряду кожні 2 тижні, і за необхідності проводити зарядку. Оптимальний рівень заряду для зберігання становить 60–70%.

При зберіганні електротранспорту слід брати до уваги, що елементи корпусу виготовлені з металу та пластику. Бо виробник не рекомендує використовувати ТЗ взимку, цілком ймовірно, що покриття на металевих частинах не витримує перепадів температур та вогкості. Щодо пластику також можна відзначити, що деякі різновиди цього матеріалу стають більш крихкими на морозі. Саме тому з настанням сильних холодів електросамокати та подібні до нього самохідні пристрої бажано помістити в опалювальний бокс.

Як варіант, для тривалої консервації електричних самокатів, гіроскутерів або моноколіс, можна використовувати спеціальні чохли. Вироби такого типу виготовляють із щільної, але водночас з тканини, що дихає, що дозволяє створити захисний бар'єр між пристосуванням і навколишнім середовищем. Чохли можна і потрібно час від часу прати, а підбирати накидки слід з урахуванням габаритів пристроїв.

Догляд за електросамокатами, що використовуються взимку

Зміна клімату на планеті призводить до того, що у багатьох регіонах України зима давно не схожа на справжню. Температурні показники у листопаді на півдні країни рідко наближаються до мінусових позначок, і тому на вулицях можна зустріти не лише людей на електроскутерах чи електромотоциклах, а й самокатників.

Усім, хто експлуатує ТЗ з електричним мотором за холодної погоди, слід пам'ятати про необхідність щоденного огляду своїх «конячок». Це дозволить уникнути непередбаченої поломки та продовжить термін служби пристроїв. У разі виникнення питань щодо особливостей експлуатації або консервації електричного транспорту можна звернутися до консультантів компаній, які займаються постачанням фірмової техніки на ринок.

Фахівці компаній, що займаються постачанням колісного електротранспорту, таких як EVO Motors, наприклад, щоб уникнути поломки ТЗ восени та взимку радять уникати пересування путівцями.

Важливо розуміти, що для вузлів агрегатів потрібно використовувати спеціальні види мастила, які не тверднуть при низьких температурах і відштовхують воду. Найчастіше рекомендують застосовувати засоби на силіконовій основі. Після кожної поїздки самокат (колеса, раму та всі видимі кріплення) потрібно очищати від бруду. Також важливий контроль заряду акумуляторної батареї. Доцільно підтримувати показник на позначці близькій до максимуму.